Apel la implicare în consultările publice derulate de Ministerul Educației Naționale, lansat de ministrul Liviu Marian Pop

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
12 Noi 2017

Consultarea publică inițiată de ministrul Educației Naționale, Liviu Marian Pop, a continuat sâmbătă, 11 noiembrie, cu întâlnirea de lucru găzduită de Școala de Muzică cu program suplimentar din Sighetu Marmației. Au participat directori și directori adjuncți ai școlilor din Sighetu Marmației, Vișeu și Borșa, precum și reprezentanți ai autorităților locale (primar, viceprimar) și ai partenerilor de dialog social: sindicate, elevi, părinți, operatori economici.

Discuțiile au vizat preponderent cele mai recente proiecte și programe aflate pe agenda publică a Ministerulului Educației Naționale: legea manualului școlar, constituirea la nivelul inspectoratelor școlare a rețelelor de resurse educaționale deschise (RED), consultările privind rolul temelor pentru acasă și tipărirea manualelor școlare pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv lansarea proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” (CRED).

În acest context, ministrul Liviu Marian Pop a solicitat implicare în procesul decizional: „Ministerul Educației este partener în rezolvarea problemelor din sistemul de învățământ. Vă asigur că opinia dumneavoastră contează și este importantă pentru noi. Cu cât vă implicați mai mult în consultările pe care le organizăm, cu atât mai mult ne ajutați să luăm cele mai bune decizii”.

Totodată, ministrul Educației a catalogat ca prioritară modificarea legislației de finanțare: „Vrem să nu mai avem de-a face cu întârzieri în ceea ce privește plata salariilor colegilor noștri, prin urmare intervenția pe care o luăm în calcul urmărește corectarea acestor disfuncționalități. Concret, ne dorim ca fondurile pentru cheltuielile de personal să fie transmise de la Ministerul Educaţiei Naţio­nale, prin inspectoratele școlare județene/ISMB, direct unităților de învățământ, în timp ce cheltuielile privind bunurile, serviciile și investițiile să fie gestionate în continuare de consiliile locale și județene, respectiv consiliile de sector, în cazul Capitalei”. Ministrul Educației Naționale a mai transmis că rectificarea bugetară din luna noiembrie va fi pozitivă pentru educație, măsură care se coroborează cu proiecția unui buget pentru 2018 majorat substanțial, comparativ cu sumele alocate în ultimii 10 ani.

Participanții au apreciat deschiderea promovată de MEN, considerând că adoptarea proiectelor care fac obiectul dezbaterilor este benefică pentru sistemul național de educație. Propunerile acestora au avut în vedere deopotrivă proiectele propriu-zise, dar și chestiuni punctuale privind amendarea/optimizarea unor acte normative: Legea Educației, metodologii de aplicare a legii, regulamente de organizare etc.. 

BIROUL DE COMUNICARE