Procedura de evaluare a proiectelor de manuale şcolare pentru clasa a V-a a fost finalizată

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
Vineri, 30 Iunie, 2017

Vineri, 30 iunie, s-a încheiat procedura de evaluare aproiectelor de manuale şcolare pentru clasa a V-a, valabile din anul școlar 2017-2018.

Din totalul celor 141 de proiecte de manuale depuse de edituri, au fost evaluate 118 proiecte pentru 25 de discipline cuprinse în planul-cadru pentru clasa a V-a. Cele mai multe proiecte au fost depuse la următoarele discipline: matematică (13), biologie și limba și literatura română (pentru ambele câte 11), respectiv informatică și educație tehnologică (pentru ambele câte 9). Nu au intrat în procesul de evaluare 23 de proiecte deoarece nu au îndeplinit criteriile de participare la licitația organizată de Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE). Rezultatele propriu-zise vor fi comunicate în cursul săptămânii viitoare atât editurilor, cât și publicului larg.

Evaluarea a fost făcută de 75 de experți (3 pentru fiecare disciplină), selectați în urma unui apel lansat de CNEE în luna mai. Misiunea experților a fost să analizeze şi să evalueze calitatea proiectelor de manuale şcolare propuse de edituri. Grupurile de lucru au fost constituite din cadre didactice care dețin gradul didactic I în domeniul disciplinei/în domenii conexe celui pentru care se înscriu sau au titlul ştiinţific de doctor în aria de expertiză sau arii conexe. Au avut prioritate și cadrele didactice care, suplimentar, au absolvit cursuri/module specifice activităţilor de evaluare a proiectelor de manuale şcolare/de abilitare curriculară/de evaluare de proces.