Ministerul Educației Naționale organizează o nouă sesiune a concursului naţional de ocupare a funcţiilor vacante de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
Luni, 17 Iulie, 2017

Concursul naţional de ocupare a funcţiilor vacante de director şi director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea iunie - august 2017, a început astăzi, 17 iulie, cu proba scrisă. În perioada 19-31 iulie 2017 se vor desfăşura proba de evaluare a CV-urilor candidaţilor şi interviurile, conform programării stabilite de inspectoratele şcolare județene (ISJ). Graficul desfăşurării acestor probe va fi afișat la sediile inspectoratelor școlare, marți, 18 iulie 2017.

Pentru sesiunea iunie - august 2017 a concursului au fost publicate 3.508 funcţii vacante, din care 2.365 de funcţii de director (2.335 în unităţi de învăţământ de stat și 30 în unităţi de învăţământ particular), respectiv 1.143 de funcţii de director adjunct (toate din unităţi de învăţământ de stat).

În vederea ocupării acestor funcţii de conducere au fost depuse 3.442 de cereri, din care 2.370 pentru ocuparea funcţiilor de director (2.368 în unităţi de învăţământ de stat și 2 în unităţi de învăţământ particular), iar 1.143 pentru ocuparea funcţiilor de director adjunct (toate din unităţi de învăţământ de stat).

În perioada rezervată înscrierii (19 iunie-6 iulie 2017),candidații au avut posibilitatea de a se înscrie atât pentru funcția de director, cât și pentru funcția de director adjunct la aceeași unitate de învățământ, respectiv pentru funcția de director sau de director adjunct la mai multe unități de învățământ.

Au fost respinse 19 cereri (15 pentru ocuparea funcţiilor de director şi 4 pentru ocuparea funcţiilor de director adjunct), toate pentru unităţi de învăţământ de stat.

Concursul pentru ocuparea funcțiilor de director și de director adjunct din unitățile de învățământ constă în trei probe. Proba scrisă presupune rezolvarea, în maximum 90 de minute, a unui test-grilă, în cadrul căruia sunt evaluate în proporție de 50% cunoștințe privind legislația specifică domeniului învățământ preuniversitar și în proporție de 50% cunoștințe privind managementul educațional. La această probă, testul-grilă este diferențiat pentru candidaţii înscrişi în vederea ocupării unei funcţii de conducere din unități de învățământ preșcolar, respectiv pentru candidaţii înscrişi în vederea ocupării unei funcţii de conducere din celelalte unități de învățământ.

Analiza Curriculumului Vitae este realizată de comisia de concurs, în plen, prin acordarea de puncte potrivit criteriilor și punctajelor prevăzute în metodologia de concurs, pe baza documentelor din dosarul de înscriere care dovedesc veridicitatea afirmațiilor din CV. 

La interviul în fața comisiei de concurs (30 de minute) sunt apreciate calitatea și modul de susținere a ofertei manageriale, precum și cunoștințele privind legislația din domeniul învățământ preuniversitar, raportată strict la specificul și nivelul unității de învățământ.

Probele sunt evaluate de comisii de concurs constituite, la nivelul inspectoratelor şcolare, din 5 persoane: un preşedinte (inspector școlar general/inspector școlar general adjunct/inspector școlar) și 4 membri (2 inspectori şcolari şi 2 directori din unități de învățământ),

Punctajele obținute la fiecare probă se fac publice după încheierea probei respective, în aceeași zi. Un candidat poate contesta punctajul acordat la oricare din probele de concurs în termen de cel mult 48 de ore de la afișarea rezultatelor la ultima probă. Contestațiile se soluționează în termen de cel mult două zile lucrătoare de la înregistrarea acestora, astfel încât cel târziu în data de 2 august 2017 să fie afișate rezultatele finale ale concursului. Acestea vor fi validate de consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare cel târziu în data de 4 august 2017, iar în perioada 21-23 august vor fi emise deciziile de numire în funcţie începând cu 1 septembrie 2017.

BIROUL DE COMUNICARE