Românii, invitați să voteze logo-ul Președinției României la Consiliul Uniunii Europene

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
Marţi, 24 Octombrie, 2017

Juriul concursului de creaţie a logo-ului Preşedinţiei României la Consiliul Uniunii Europene, pe care țara noastră și-o va asuma timp de șase luni, începând cu 1 ianuarie 2019, a ales cele 19 propuneri de identitate vizuală pe care publicul are posibilitatea de a le vota până luni, 30 octombrie, inclusiv.

„Romania’s EU Council Presidency Logo Competition“, competiția dedicată exclusiv elevilor din învățământul liceal și studenților din sistemul de învățământ superior, programul de studii de licență, de cetățenie română, este organizată de Ministerul Educației Naționale și Ministerul Afacerilor Externe, prin intermediul ministrului delegat pentru Afaceri Europene. Concurenții și-au putut înscrie proiectele până la 17 octombrie, ora 23:59, iar în urma validării dosarelor de înscriere, juriul a evaluat, conform criteriilor stabilite, toate propunerile primite, alegând cele 19 lucrări finaliste.

Cei 19 membri ai juriului concursului „Romania’s EU Council Presidency Logo Competition“ sunt: Alina Bârgăoanu, decan al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice, Școala Națională de Studii Politice și Administrative din București, Rareş Bogdan, realizator al emisiunii „Jocuri de putere“, Realitatea TV, Andrei Borţun, preşedinte „The Institute“, Dan Cărbunaru, director „Calea Europeană“, Bogdan Chirieac, analist politic, Oana Cociaşu, preşedinte Consiliul Român pentru Publicitate, Mihai Coman, fondator şi decan al Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Universitatea din București, Bogdan Deleanu, membru fondator „Europuls“, Victor Dobre, director executiv International Advertising Association, Mircia Dumitrescu, grafician, pictor şi sculptor, membru corespondent al Academiei Române, secția de Arte, Arhitectură și Audiovizual, Bogdan Enoiu, manager general McCann Erickson București, Laura Frunzeti, director executiv Consiliul Român pentru Publicitate, Dana Grecu, realizator al emisiunii „Adevăruri Ascunse“, Antena 3, Sabina Iosub, realizator al emisiunii „Be EU“, Antena 3, Bogdan Naumovici, managing partner „23 Communication Ideas“, Anne Marie Obretin, director executiv Uniunea Agenţiilor de Publicitate din România, Gabriel Pătru, preşedinte Asociaţia Industriei de Marketing şi Publicitate Online din România, Maria Predoiu, preşedinte International Advertising Association România și Iuliana Rada, director de program, Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile, Platforma RO 2019.

A doua etapă de selecție, care se va încheia luni, 30 octombrie, ora 23:59, implică votarea de către public a celor 19 logo-uri finaliste, pe pagina de Facebook CONCURS LOGO PRES RO 2019, creată de Ministerul Educației Naționale. Pentru punctare vor fi luate în calcul următoarele reacții: like, love, și wow. Votul publicului va avea o pondere de 50%, aceeași cu cea a deciziei juriului, conform prevederilor din regulamentul de concurs. Pe baza punctajului cumulat obţinut vor fi premiate locul I - 3.000 euro, locul II - 2.000 euro și locul al III-lea - 1.500 euro, urmând a fi acordate și două premii speciale. De asemenea, câștigătorii vor avea posibilitatea de a vizita sediile instituțiilor europene de la Bruxelles.

Am vrut să transmitem un mesaj, prin intermediul acestui concurs organizat împreună cu Ministerul Educației Naționale, că destinul european al României este strâns legat de cel al tinerei generații. Mă bucură entuziasmul arătat de elevii și studenții care, dorind să-și aducă contribuția la pregătirea unui proiect de importanță majoră pentru întreaga societate românească, au răspuns prompt invitației noastre. Am primit peste 250 de propuneri de identitate vizuală și pot să vă spun că misiunea juriului nu a fost deloc una ușoară. Le mulțumesc tuturor, concurenți, profesori și jurați, pentru modul admirabil în care au înțeles să se implice în demersul nostru“, a declarat ministrul delegat pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu.

Competiția organizată pentru alegerea logo-ului Președinției României la Consiliul Uniunii Europene mi se pare extrem de importantă, pentru a arăta, înca o dată, că educația este în centrul politicilor statului. Faptul că peste 250 de aplicații au fost depuse arată ca generația tânără este conectată la un eveniment important pentru România europeană. Mă bucur ca proiectul nostru comun are succes, iar eu ca ministru doresc să le mulțumesc celor care au aplicat și celor care au decis să accepte să fie membri ai juriului“, a subliniat și ministrul Educaţiei Naționale, Liviu Marian Pop.