Monitorizarea obiectivelor ce revin Ministerului Educației Naționale în conformitate cu Programul de guvernare 2017-2020

Text Size:

  • Increase
  • Decrease
  • Normal

Current Size: 100%

Current Style: Standard

Accessibility
Versiune tiparSend by email
Data publicării: 
Miercuri, 9 August, 2017

În concordanță cu Programul de guvernare 2017-2020, Ministerul Educației Naționale are pe agenda imediată de lucru 20 de obiective. În acest sens au fost inițiate procedurile necesare privind elaborarea și implementarea celor 20 de obiective în acord cu termenele de finalizare prevăzute (situate între 1 septembrie 2017 și sfârșitul anului 2020):

1. Extinderea educaţiei antreprenoriale în toate şcolile

2. Strategia privind stimularea învăţământului profesional dual

3. Dezvoltarea sistemului de educaţie timpurie

4. Modificarea Legii educaţiei privind reforma programelor şcolare IX-XII (planuri-cadru şi programe școlare)

5. Promovarea profesioniştilor în managementul educaţional

6. Îmbunătăţirea instrumentelor de evaluare/examinare pentru elevi şi profesori

7. Profesori motivaţi şi bine pregătiţi

8. Dezvoltarea Centrelor Comunitare de Învăţare Permanentă

9. Implementarea unui proiect pilot privind învăţământul digitalizat

10. Plan de măsuri - Internet în toate şcolile

11. Creşterea gradului de calificare prin Programul  „A doua şansă”

12. Creşterea cu 100% a numărului de elevi participanţi la cursul de Limbă, Cultură şi Civilizaţie Românească, respectiv creşterea constantă a numărului de lectorate de limbă, literatură şi civilizaţie românească înfiinţate în universităţi din Europa, America Latină sau Asia

13. Extinderea programului-pilot Masa Caldă pentru elevi şi promovarea programului „Şcoală după Şcoală”

14. Elaborarea Strategiei privind infrastructura educaţională

15. Legea manualului școlar

16. Centralizarea investiţiilor pentru anii 2017 şi 2018, precum şi necesarul aferent

17. Consolidarea bazei materiale, construcţia de cămine studenţeşti noi (30 de cămine studenţeşti) şi reabilitarea/modernizarea sau construcţia de cantine studenţeşti

18. Stabilirea de măsuri pentru studenţii proveniţi din grupuri dezavantajate în vederea creşterii participării în învăţământul terţiar

19. Realizarea clasificării instituţiilor de învăţământ şi ierarhizarea programelor de studii printr-un proces transparent, pe baza unor criterii relevante în raport cu rolul universităţilor în societate, cu scopul de a fi un instrument util pentru viitorii studenţi în alegerea unui parcurs academic care să răspundă aşteptărilor lor, dar şi pentru a eficientiza cheltuirea fondurilor publice

20. Încurajarea internaţionalizării universităţilor româneşti prin creşterea calităţii, dezvoltarea programelor de studii în limbi străine şi promovarea ofertei educaţionale, în vederea atragerii de studenţi străini, inclusiv din ţări terţe (peste 20.000 pe an), precum şi pentru furnizarea de forţă de muncă calificată pentru companiile care operează în România.

BIROUL DE COMUNICARE