În paralel cu vizitele efectuate în unitățile școlare/instituțiile de învățământ superior, în cadrul cărora discuțiile au fost centrate mai ales în jurul profesorilor și al personalului de conducere (fără a fi ignorați, însă, elevii și studenții), ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a avut, recent, întâlniri și cu ceilalți actori-cheie din ecosistemul de educație.




Astfel, în data 6 noiembrie 2025, ministrul Daniel David a participat la „Conferința părinților” (EDUPART) - Raportul Național al Părinților 2025, iar în data de 7 noiembrie 2025 a transmis (prin intervenție online) un mesaj în cadrul adunării generale a Consiliului Elevilor, desfășurată la Iași.
În ambele contexte, ministrul a insistat că educația modernă formează competențe care se co-creează în ecosisteme cu actori multipli, având în centrul triada elev-profesor-părinte, cu sprijinul întregului personal din domeniu, triadă relaționată cu autorități (naționale/locale) și cu mediul socio-economic (societatea). „În acest proces trebuie să ne coordonăm adecvat, având roluri complementare, nu identice!”, a subliniat ministrul Daniel David.
De asemenea, ministrul a comunicat faptul că educația a ieșit din furtuna fiscal-bugetară, pe alocuri mai întărită, dar fiind pregătită pentru a se întări sistemic și a se dezvolta strategic pe liniile structurale definite în Raportul QX.
BIROUL DE PRESĂ
- 140 de afişări





